Waar moet ik op letten bij het sporten met warm weer?

Tips‬ voor het (buiten) ‪‎sporten‬ met ‪‎warm‬ weer:

  • Draag lichtgekleurde, loszittende ‪‎kleding‬ die verdamping van zweet mogelijk maakt;
  • Gebruik beschermende zonnecrème;
  • Drink‬ voldoende water, zowel voor, tijdens en na de inspanning. Drink zelfs wanneer je nog geen dorst hebt. Dorst treedt nl. pas op als je al (te) veel vocht hebt verloren;
  • Sport‬ in een lager tempo, met een mindere omvang, dan je gewend bent;
  • Plan trainingen het liefst in de ochtend of avond, vermijd inspanning tijdens de warmste uren van de dag (12.00 - 16.00 uur);
  • Train op bosgrond of gras, dit is aanzienlijk koeler dan op asfalt

Sporten met warm weer

Heeft u toch klachten gekregen na het sporten tijdens het warme weer?

Zoek een koele ruimte op, neem rust en drink niet te koud water (of sportdrank).
Indien de klachten niet snel zakken, neem dan contact op met uw huisarts.

Sportblessure opgelopen?

Wij kunnen u adviseren of verder helpen/behandelen.
U kunt onze fysiotherapeuten bereiken op 0162-315420 of via het contactformulier.

Lichamelijke klachten?


In samenwerking met Hierhebikpijn.nl

FA website A slices 04